Nekhernia

De symptomen en klachten bij een nekhernia komen grotendeels overeen met die van een rughernia, alleen is de plek waar de pijn zit anders. Bij een nekhernia is een tussenwervelschijf tussen één van de nekwervels aangedaan en gaan uitpuilen. Meestal is de tussenwervelschijf tussen de 6e en 7e nekwervel de boosdoener.

De uitpuiling van een tussenwervelschijf zorgt voor verschillende symptomen en nekklachten. Je ervaart een scherpe, snijdende pijn in je nek die naar je arm uitstraalt, eventueel met een doof of prikkelend gevoel en functieverlies.

Wacht niet te lang voordat je actie onderneemt. Chiropractie is zeer effectief gebleken bij de behandeling van een nekhernia.

• Neurodynamics
Nekhernia

Zoals je leest, lopen de symptomen van een nekhernia zeer uiteen. Daarom is het belangrijk dat we eerst de oorsprong van de klachten achterhalen en je symptomen goed in kaart brengen, zodat we een gerichte behandeling kunnen inzetten.

Tijdens dit onderzoek kijken we niet alleen naar je nek, maar bijvoorbeeld ook naar het functioneren van je rug en schouders. Ook kijken we naar je houding en zullen we enkele bewegingsanalyses uitvoeren. Een verkeerde houding lijdt over het algemeen vaak tot nekpijn.

Snel pijnverlichting bij een nekhernia?